728x90 AdSpace


ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΝΕΑ :

Παρασκευή, 24 Αυγούστου 2018

Kαθηγήτρια Του Harvard Ανατρέπει Όσα Ξέραμε Για Το Λάδι Καρύδας: «Καθαρό Δηλητήριο»


Το λάδι καρύδας θεωρείται μια ιδιαίτερα υγιεινή επιλογή, καθώς είναι πλούσιο σε κορεσμένα λιπαρά, είναι όμως «ένα από τα χειρότερα πράγματα που μπορείς να καταναλώσει κανείς» σύμφωνα με τη γνώμη των ειδικών.

Για αρκετούς αποτελεί την πανάκεια, από την υγεία των μαλλιών ως την παχυσαρκία ή ακόμα και τις... αιμορροείδες. Αυτή όμως η καλά φιλοτεχνημένη εικόνα του λαδιού καρύδας, απορρίπτεται κατηγορηματικά πλέον από καθηγήτρια του Harvard. Η Καρίν Μισέλς, επιδημιολόγος της Σχολής Δημόσιας Υγείας του Χάρβαρντ, αμφισβητεί έντονα την εικόνα που έχουμε μέχρι σήμερα για το συγκεκριμένο προϊόν, χαρακτηρίζοντάς το «καθαρό δηλητήριο».

Η Μισέλς, προχώρησε στα συγκεκριμένα σχόλια, σε μια διάλεξή της με θέμα «Λάδι καρύδας και άλλα διατροφικά λάθη» στο Πανεπιστήμιο του Φράιμπουργκ, όπου βρίσκεται η δεύτερη έδρα της, ως επικεφαλής του Ινστιτούτου Πρόληψης. Η ομιλία της, που δόθηκε στα γερμανικά, έχει ήδη ξεπεράσει τα 3 εκατ. προβολές στο Youtube.

Η Μισέλς, βασίζει την προειδοποίησή της στην υψηλότατη περιεκτικότητα του συγκεκριμένου λαδιού σε κορεσμένα λιπαρά, τα οποία όπως είναι γνωστό ανεβάζουν τα επίπεδα της LDL χοληστερόλης και ως εκ τούτου τον κίνδυνο καρδιαγγειακών παθήσεων.

Το λάδι καρύδας, περιέχει 80% κορεσμένα λιπαρά, υπερδιπλάσια ποσότητα από εκείνα που περιέχει το λαρδί,

Περσινή έρευνα, δείχνει πως 3/4 της κοινής γνώμης των ΗΠΑ, θεωρεί το λάδι καρύδας υγιεινό, όμως μόνο 37% των διατροφολόγων συμφωνεί με αυτή τη διαπίστωση. Οι ερευνητές, θεωρούν ότι το χάσμα μεταξύ της κοινής γνώμης και των ειδικών, οφείλεται στο μάρκετινγκ του λαδιού καρύδας στον κυρίαρχο τύπο. «Εξαιτίας του ότι το λάδι καρύδας, αυξάνει τα επίπεδα LDL χοληστερόλης, στα οποία οφείλουμε τις καρδιαγγειακές παθήσεις, ενώ δεν έχουν κάποια γνωστή ευεργετική δράση στον οργανισμό, συνιστούμε να μην χρησιμοποιείται το συγκεκριμένο λάδι» καταλήγει η έρευνα.

Κι άλλοι οργανισμοί όμως, έχουν καταλήξει σε αντίστοιχες προειδοποιήσεις. «Το λάδι καρύδας, μπορεί να συμπεριληφθεί στη διατροφή, έχει όμως υψηλή περιεκτικότητα σε κορεσμένα λιπαρά και θα πρέπει να χρησιμοποιείται σε μικρές ποσότητες και ως μέρος μιας ισορροπημένης δίαιτας» ανέφερε τα Βρετανικό Ίδρυμα Διατροφής. «Μέχρι σήμερα δεν υπάρχει καμία ισχυρή επιστημονική ένδειξη σχετικά με ευεργετικές συνέπειες της κατανάλωσης λαδιού καρύδας».

Παρά τις σχετικές συμβουλές, το μάρκετινγκ στα καταστήματα «υγιεινής διατροφής» έχουν βοηθήσει ώστε οι πωλήσεις του λαδιού καρύδας μέσα στα τελευταία τέσσερα χρόνια να εκτιναχθεί από το 1 εκατ. στα 16,4 εκατ. λίρες, σύμφωνα με πρόσφατες έρευνες. Στις Ηνωμένες Πολιτείες το πικ των πωλήσεων λαδιού καρύδας, έφτασε το 2015 με πωλήσεις 229 εκατ. δολαρίων.

«Το λάδι καρύδας είναι σε ποσοστό 86% κορεσμένα λιπαρά, 30% περισσότερο από το βούτυρο» λέει η Βικτόρια Τέιλορ, διαιτολόγος του Βρετανικού Καρδιολογικού Ιδρύματος. «Γνωρίζουμε ότι η διατροφή πλούσια σε κορεσμένα λιπαρά σχετίζεται με τα υψηλά επίπεδα μη HDL χοληστερόλης στο αίμα, και η υψηλή χοληστερόλη είναι ένας επικίνδυνος παράγοντας για τη στεφανιαία νόσο και το έμφραγμα.

«Υπάρχει μια φημολογία πως κάποια κορεσμένα λιπαρά που υπάρχουν στο λάδι καρύδας είναι καλύτερα από τα υπόλοιπα, όμως μέχρι στιγμής δεν υπάρχουν έρευνες τέτοιες που να μας δίνουν σίγουρες απαντήσεις. Αυτό που γνωρίζουμε είναι ότι αντικαθιστώντας τα κορεσμένα με ακόρεστα λιπαρά όπως το φυτικό λάδι, το ελαιόλαδα, το ηλιέλαιο και τα υποπροϊόντα τους, μειώνεις δραστικά τα επίπεδα LDL χοληστερόλης, οπότε αυτή θα ήταν μια πιο υγιεινή επιλογή».

«Μέχρι στιγμής, αν σου αρέσει η γεύση του λαδιού καρύδας, τότε, όπως και με το βούτυρο, είναι εντάξει να το χρησιμοποιείς μια στο τόσο. Παρόλα αυτά, είναι καλύτερο να περιορίσεις τη χρήση του σε μικρές ποσότητες και να διαλέξεις αντ' αυτού λάδια με ακόρεστα λιπαρά για καθημερινή χρήση.


http://www.ksipnistere.com
Kαθηγήτρια Του Harvard Ανατρέπει Όσα Ξέραμε Για Το Λάδι Καρύδας: «Καθαρό Δηλητήριο»
  • Blogger Comments
  • Facebook Comments
Top